Ulotki reklamowe – dystrybucja pośrednia

Ulotki reklamowe
Ulotki reklamowe

Rozprowadzanie materiałów i ulotek propagandowych i reklamowych odbywa się obecnie na bardzo wiele różnych sposobów. Używając języka potocznego, podzielić można metody dystrybucji na pośrednie i bezpośrednie. Pierwsza metoda polega na zostawianiu tychże ulotek w miejscach, skąd zainteresowane osoby mogą je odebrać i zapoznać się z ich treścią. Drugi sposób to natomiast wręczanie ulotek bezpośrednio „do ręki”. Obie metody mają swoje plusy i minusy, powodujące, że część reklamodawców decyduje się na pierwszą, część na drugą metodę, jeszcze inni łączą obie.

Pierwsza metoda rozprowadzania jest prowadzona z reguły na osiedlach mieszkalnych znacznych rozmiarów. Tylko wówczas może to być opłacalne, jako że celem dystrybucji materiałów o charakterze propagandowym jest dotarcie do masowego odbiorcy. Ulotki reklamowe pozostawia się zatem w specjalnie do tego przygotowanych koszyczkach przy wejściach na klatki schodowe, ewentualnie na stojakach z zamontowanymi koszyczkami. Innym sposobem jest zostawianie materiałów bezpośrednio w skrzynkach na listy. Jest wówczas pewność, że właściciel danej skrzynki będzie miał styczność z materiałem i być może zechce zapoznać się z jego treścią.

Ulotki reklamowe można także rozprowadzać metodą „pośrednią” w pojazdach komunikacji publicznej. Autobusy, tramwaje, a czasami nawet pociągi, są wyposażone w specjalnie przygotowane koszyczki lub stojaki, gdzie materiały propagandowe mogą być pozostawione. Jest tutaj jednakże kwestia odpłatności za tę usługę. Każdy przewoźnik oferuje takie punkty za opłatą, w przeciwieństwie do powyższej metody pozostawiania materiałów na osiedlach.

Ulotki reklamowe mogą także być pozostawione w wielu innych miejscach uczęszczanych przez dużą liczbę ludzi. Mogą to być centra handlowe, dworce, przystanki autobusowe, itp. Stojaki na ulotki oraz koszyczki spotyka się w takich punktach coraz częściej, co znacznie ułatwia zadanie reklamodawcom. Oczywiście usługa tego rodzaju również jest odpłatna. Wybór konkretnej metody lub ich połączenia należy do dystrybutora i producenta.